Followers

Monday, January 1, 2024

Hello an HAPPY NEW YEAR!!!


Hoppas ni mår bra idag? Lite sugen på att några av är kanske lite lagom idag, lol!

Borta hos oss var vi bara jag hennes fästman och dotter. Vi åt lite god mat som jag gjorde och spelade ett tv-spel som är en tradition här i sverige på nyårsafton, bingolotto. Jag tror att jag såg kanske två brandverk, vi bor ute på landet med många hästar och andra djur runt omkring, så för deras skalle gör vi inte brandarbetet längre. Vad gjorde du på nyårsafton och några nyårslöften?

Över på  A place to start  har vi en ny utmaning idag, som alltid går allt men denna månads twist är ett gate fold-kort.

Så här är mitt kort.....


Jag hittade några fina vinterpapper som jag bestämde mig för att leka med och som jag tyckte passade ganska bra med min färgbild. För många år sedan hade jag ett par scrapbooking kit prenumerations och dessa papper kommer från en av dessa kit. älskade att de är blingiga.


Jag gjorde ett band runt kortet som är lätt att glida av med en liten vinterönske.


Några blommor från min staschhäxa lade jag till några blå stickles på, och en liten kotte, blingy, blingy! 


I mitten av mitt kort la jag till min färgade bild, o snöglob, det var denna månadens kopiekurs på kit och clowder.


På höger sida av mitt kort gjorde jag en liten ficka med en etikett....


....så på baksidan av den lilla taggen kan du skriva ett litet meddelande.

Detta var allt från mig för den här gången. hoppas vi ses på  En plats att börja !

Gott nytt år allihopa!

kramar
Bettina 

Jag går in i dessa roliga utmaningar:











 





4 comments:

  1. A lovely card but I cannot see in your post where you have linked to the Allsorts challenge. To be eligible to win you must link this project to the challenge blog, thank you.
    Lorraine

    ReplyDelete
  2. Härligt jobbat och trevligt att se dig på Allsorts, men din länk går tillbaka till din egen blogg, inte vår utmaning så rädd inte kvalificerad.

    ReplyDelete
  3. Beautiful card, so much detail. Thank you for joining in the Allsorts Challenge and linking your post back to the challenge blog. xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. i think there is a glitch somewhere? like i see my blog post in swedish, even to i have the language in english, but when other people go to my blog they see the original post thats in english. not sure whats happening? thank you so much for commenting on my post and happy new year!

      Delete

613 avenue create/layout

 Hello!  A new challenge is up over at  613 create ! The challenge is as always anything goes but with the twist for the kids. So our sponso...